2009-04-25 23:09:23瞌睡熊*~

半夜遇見莎士比亞....

 





也許是我們多慮











愛字很苦.很酸.很甜.      我們皆知曉




但總是陷入其當中




我們傻嗎??   愛情是盲目的




人說在愛情裡     EQ.IQ.講降至最低點




我剛開始不信      直到我身邊的人事物開始轉變





這些古老人們的經驗全皆應驗


























========================================================


莎士比亞     十四行詩


              116

莫讓我向真摯心靈的結合
Let me not to the marriage of true minds

承認障礙。愛不是愛 
Admit impediments. Love is not love

若是遇有變節的機會就改變, 
Which alters when it alteration finds,

或是被強勢剝離就屈服: 
Or bends with the remover to remove:


哦,那不是愛!愛是堅定的烽火, 
O, no! it is an ever-fix`ed mark,

凝視著狂濤而不動搖; 
That looks on tempests and is never shaken;

愛是嚮導迷航船隻的明星, 
It is the star to every wand'ring bark,

高度可測,實價無量。 
Whose worth's unknown, although his heighth be taken.





愛不受時光影響,即使紅唇粉頰 
Love's not Time's fool, though rosy lips and cheeks

終會被歲月的鐮刀砍伐; 
Within his bending sickle's compass come;

愛不隨分分秒秒、日日月月改變, 
Love alters not with his brief hours and weeks,

愛不畏時間磨鍊,直到末日盡頭。 
But bears it out even to the edge of doom:




如果有人可證明我所解不實, 
If this be error and upon me proved,

我從未寫過,而無人曾真愛過。
I never writ, nor no man ever loved. 





=====================================================






















莎士比亞   算是一位我所欣賞的詩人




他所寫的字字句句    深深的觸動我幼小的心靈




時間.距離.生死      沒人任何事     可以改變那堅定的愛




除非愛已不在



















而我的愛 還藏在我幼小的心靈     靜靜的等在開花結果的一天




那天將是陽光燦爛的一天     我堅信著XD
















===================THE     END=======

我要回應(本篇僅限會員/好友回應,請先登入)