2004-02-05 14:08:40尚未設定

關於Orlando Bloom

Orlando Bloom 奧蘭多布魯
暱稱:Orli
生日:1977年1月13號
星座:魔羯座
生於:坎特伯里,英國 Canterbury, England
身高:180cm
現任女友:凱特柏玆沃斯
家人:爸爸 Harry Bloom,是一位反種族隔離政策主義者,也是一名作家,在奧蘭多才4歲的時候就過世了.因此奧蘭多和大兩歲的姊姊Samantha是媽媽親手帶大的.

★☆從英國的Guildhall School of Music and Drama畢業的,現在好萊烏有好幾個有名的演員都是從這裡畢業的,如伊旺麥奎格等.
★☆去給魔戒面試的時候原本是試Faramir這個角色(波羅莫Boromir的弟弟,第二集出現)不過最後贏得了Legolas這個角色.
★☆奧蘭多曾經摔斷過他的背,肋骨,鼻子,兩條腿,手臂,手踝,一隻手指,一隻腳指,頭顱裂過三次!夠猛...
★☆跟其他的魔戒演員一起刺了青,圖樣是精靈文的9(因為那夥要去毀魔戒的人總共有9人)感情好的不得了~
★☆奧蘭多的名字是從 Virginia Woolf 的書'Orlando: A Biography'取的.(Virginia Woolf就是妮可基曼的新電影"時時刻刻"講的那個作家)
★☆和"珍珠港"女主角Kate Beckinsale凱特貝金賽一起演Cameron Crowe(成名在望)導的GAP廣告.
★☆被Teen People Magazine選為25個25歲以下最受歡迎的明星.
★☆被選為英國最有身價單身漢
★☆英國30歲以下最會賺第五名
★☆被選為全球女孩最想親的對象
★☆GQ雜誌英國版的年度演員
★☆好萊塢電影獎的最佳新進演員獎
★☆贏得2002MTV大獎的Breakthrough Male.(最具突破演出男演員)
★☆贏得2002 Empire Awards 的 Best Debut(最佳新人)

★☆★☆★☆電影作品★☆★☆★☆
◎ 王爾德
◎ 黑鷹計劃
◎ 魔戒首部曲:魔戒現身
◎ 魔戒二部曲:雙城奇謀
◎ 魔戒三部曲:王者再臨
◎ 神鬼奇航:鬼盜船魔咒
◎ 特洛伊:木馬屠城
◎ The Calcium Kid
◎ Ned Kelly
◎ Kingdom of Heaven
◎ Haven
◎ 神鬼奇航續集


奧蘭多名言:
(on salary) "I don't care much about the money at all. Frankly, if I get the chance to kiss someone in a movie, they wouldn't need to pay me at all."
(關於薪水)我不太在乎錢多少.說實話,如果我在電影裡可以親到人,他們根本不用付我錢!

On his character Legolas and the way Legolas moves: "Legolas doesn't speak a lot - he prefers to let his actions speak for him. Legolas' moves are smooth and elegant, like a cat. You know how cats can jump and land steadily on their paws? That's what I'm trying to do. There's a strength in that, but it's very balletic. It's also bloody hard to do without falling over!"
關於他的角色勒茍拉斯:勒茍拉斯的話不多-他比較傾向讓他的動作代替他說話.勒茍拉斯的動作很優雅,像貓一樣.貓不是可以跳起來再平穩的著地嗎?那就是我想達到的效果.那個動作很有力,但是又像在跳芭蕾舞,而且想要不跌倒很難!

"It's all very surreal. I've had two very fantastic experiences. In Lord of the Rings and in Black Hawk Down. I feel very lucky. I'm sort of doubly excited."
這一切感覺都很超現實.我有兩次非常棒的經驗,拍魔戒和飛鷹計劃.我感到非常幸運,有點過度興奮了.(大概是這樣吧!不確定doubly exicited要怎麼翻...)

"I'm rather accident-prone, I have to admit. I've broken my back, my ribs, my nose, both my legs, my arm, my wrist, a finger and a toe and cracked my skull three times."
我承認我有容易發生意外的傾向.我摔段過我的背,肋骨,鼻子,雙腿,手臂,手踝,一支手指,一支腳指,而且頭顱裂過三次.

On how he got the part in Black Hawk Down - "My character breaks his back, and I had mentioned I had done that when I was up for the part. Who knows why one actor gets a job and another doesn't? I think it was just good timing that I happened to be there and I had had the experience - I mean, I was lucky."
關於如何得到飛鷹計劃的角色-我在飛鷹計劃裡的角色摔斷了他的背,而我去面試的時候有跟他們提我也有摔斷過我的背.誰知道為什麼這個演員會得到某個角色而另一個演員就不會?我想是天時地利人和吧,我的意思是,我真的很幸運.

"I broke my back. I fell out of a window... some friends had a roof terrace on the landing before their apartment, and I fell off the drain pipe. It gave way, actually, and I fell three floors. I was told I might not walk again. So, for about four days,I was contemplating that as a serious part of reality. Then they operated, and I walked out of the hospital in about twelve days."

"Vig used to call me 'elf boy', and I'd call him 'filthy human'. As an Elf, I never got a scratch on me, never got dirty. And Vig would come out with blood and sweat all over him. And he'd say to me, 'Oh, go manicure your nails."
維果(演亞拉岡的)以前都叫我"精靈小子",我就會叫他"骯髒的人類".身為一個精靈我的身上從來不會有擦傷,身體也不會髒.而維果出來的時候身上都是血跟汗.他就會對我說"去做你的指甲啦"

On his 2002 Empire Award: "I think my mum will have [my award] in pride of place somewhere beside my grandmother on the mantelpiece."
關於得Empire Award:我想我媽應該會光榮地把它擺在壁爐的架子上,在我奶奶的照片旁吧!

"We have these digs at each other. Viggo will go on about Elves and how they're always doing their nails and brushing their long, blonde hair, and being all prissy. And I just say: Well, at least I'm going to live forever! Got that? LIVE FOREVER!"
我們都會互相損對方.維果會講說精靈永遠都在搞他們的指甲,梳他們的一頭長長的金髮,然後裝娘娘腔.我就會回:只少他們可以長生不老.懂嗎?(因為"活"的英文live跟麗芙泰勒的名字Liv同音)