2003-01-24 12:11:53加加

大新聞! 我.........

大新聞! 我終於考到車牌.....而且終於有人向我 “示愛”.....唉.......

其實可以兩樣一齊講.

話說今日老天爺可能也許知道會有大事發生, 所以剛剛在校中繁殖完細菌的我在下著上天安排的濛濛細雨這麼個浪漫的氣氛下準備去應考這恐怖的車試.

等待的時候, 我雖然由昨晚八點睡至今早八點, 但仍舊在打瞌睡. 想起上次因為開得太慢而不合格, 不得不害怕起來.

終於到我....跟上次那個木無表情的考核員不一樣, 這次考我隻膽小的鼠鼠是一位表面上實際上都很友善的男子, 樣貌可以.
“Hello, my name is Ted. Are you nervous? Don’t worry, I’ll help you through. Believe me.”

根據記憶, 到出Santa Clara的DMV那第一個彎位時要轉左. 前面沒有車, 我等他開口, 他卻說:

“Where are you from?”

“Macau. Do you know where ‘s that? Do you want me to turn left here?”

我連燈都沒有打, 他一說 “yes” 就出, 轉完彎才草率地打了一下左燈又再熄燈. 我當時更怕的是, 他竟然當無事發生過一樣.

“Can you explain to me where ‘s that?”
天啊! 為何那麼喜歡玩弄我? 我已經被那車玩死, 我不想應付多個人!

“Er….It was handed back to China from the Portuguese at 1999 and it is a penisular at the southern tip of China, next to Hong Kong.”

“Interesting! And…you’re eighteen?”

“Yes..”表面還是一副無知的表情, 心中卻盤算著他的一切舉動, 我懷疑自己是否有好好地留意路面情況.

他開始起我底. 美國考車牌, 是直接在街頭巷尾上根據考員的指示行走. 他一直只顧問我的事情, 在哪兒讀書, 平時喜歡做什麼之類, 我只有一直前去. 直至…

轉完兩三個彎, 他終於出撃.

“Do you have a boyfriend?”
‘No…”
“Why? You are so beautiful.”
“I am not beautiful.”
“I guess just no one ever ask you and you also didn’t ask anyone.”
“You are right.”
“Can I ask you then?”
“Huh?”
“Can I be your boyfriend?”

早知扮不懂說英文算了! 因為今日有堂生物實驗課, 要跟很多細菌及化學品為友, 我什至特意地穿著得比平時更加不修邊福, 連頭髮都只是梳了兩下, 架著有點兒鬆脫的眼鏡就出現.
反正認識我的人又不介意. 難道這樣子的我還不能避免吸引到無謂人嗎? 我冷笑了幾聲.

“Thanks. Perhaps.....who knows?”

我不想再考多次. 我多謝他只因他是第一個問這個問題的人, 起碼我立即車死大家我都不是未聽過人對我這樣說. 好, 你想玩, 我樂此不疲. 不忿的只是為何這樣問我的是你?

“Can we have a drink someday when you have time?”
“Perhaps..”
“Do you have a car?”
“No...”
“Where do you live?”
“I guess it is shown on my permit, which you are holding.”

實際上他若是有心變態的話, 記性又不差, 記下我的permit number, 之前問我的一切問題都是無謂的. (DMV 是出我們加州身分證的地方)

“Oh, your back up is excellent, many people shakes here.”

努力望右鏡 (他坐的那邊) 及後面的我覺得很滑稽.

“I never thought back up is hard.”
真心的.





回到DMV要泊位前, 他問我要電話, 語氣有點緊張.
“It isn’t on my permit?”
“No......”
原來他果然是很認真地玩.

到個位前面, 要轉入去.
“Well....so can you give me your number?”
“3..nono..865 0918”
差點說出手提號碼 (呼~!), 做我室友也不錯, 經常可以聽下男仔電話. 不過車終於停了.

“Put to parking. Okay, well, I think you need to pay attention to your speed limit – you are a little bit too fast, but just a little. And stop in front of the lime line. They’re just small things. You’ve passed!”

唉~ 好驚險~!
“Here’s you permit. Take that to Lane D. So...965 0918, right?”
“No, it’s 865 0918. Probably my roommates will be at home all the time. I am always at school. See you, thanks.”

連手也未握過, 我太開心可以下車了. 這場戲大家都演得不錯.

不是未被調戲過, 但這次難免有點兒那個吧?

身為公務人員, 他跟多少人這樣子過? 我最遲六個星期後真正的車牌就寄到, 如果他真的有膽找我的話.........