2022-10-01 01:24:29Vivi

*The Closure - 僅此紀念*


今天 你就要走了,

昨晚我們聊了好久好久,

直到凌晨四點,我們說 - This is it.

我拿著所有你留給我的東西走回我的房間,

一瞬間整個房間瀰漫著你家的味道,

你把你常點的蠟燭也留給了我,

我說"我記得這個味道",你說"我知道,你說過。"


昨晚我們把所有的事情講開,

我說"I'm thinking about that you don't care, why do I care?"

你說"Why do you think I don't?"

"You act like you don't care"

你說"I spent the time on you more than other people, I care."

It really makes me cry.


And I can barely sleep last night,

I told you that every time when I went back to my place, or when you left, that would be a sleepless night.


你把你的 composition 給了我,

上面手寫著:To Vivi, All the best.

並寫上你的名字。

I say I'll keep it forever.


想說的話,昨天已都全說給你聽,

沒有遺憾,沒有保留,

最難過的莫過於看著房子清空,

看著東西收拾好,

而妳不是要離開的那個。


目前人生中的所有離別,

我從來沒有這麼難過過。

上一篇:Knock, knock

下一篇:Let go of everything