2014-12-11 00:25:21Vivi

we all get down(Hero-family of the year)

Hero-family of the year

Boyhood裡的歌曲,

看完電影再看一次預告片,

發現電影中辨識出來的歌曲貫穿整部預告片,

我想到的是電影的場景......


四週過後,我終於在下課後還能站上跑步機,

終於能在12點前睡覺,

我們都知道,這是條走了就回不去的路,

也知道,這是掉下去就爬不起來的深淵,

而我們卻持續著,


一樣持續著電影,

Gone girl, boyhood, God help the girl,

與即將看的the way he looks, hunger game, and begin again,

(慘了,每週的英文課開始讓我只記英文電影名......)

我喜歡這個冬天,

喜歡這個被好電影包圍的冬天,

alone, but not lonely,


最感動的事情是,

會有一個人知道你沒用Facebook,

而他打電話給你,他唱了幾首歌給你,

問你他能不能貼到Facebook上,

然後掛掉電話,

並一直用他的方式悄悄提醒你不能忘記音樂一直在生活中,

因此,

淯証彈唱的歌曲讓我重新拿起吉他開始練習,

這讓我想起當初最單純的時刻,



lyrics:


Let me go

I don't wanna be your hero

I don't wanna be your big man

I just wanna fight with everyone else


Your masquerade

I don't wanna be a part of your parade

Everyone deserves a chance to

Walk with everyone else


While holding down

A job to keep my girl around

And maybe buy me some new strings

And her a night out on the weekend


And we can whisper things

Secrets from our American dreams

Baby needs some protection

But I'm a kid like everyone else


So let me go

I don't wanna be your hero

I don't wanna be your big man

I just wanna fight like everyone else

上一篇:氣流

下一篇:不是我的