2005-04-11 02:59:02晴海

It''s Time

Michael Bublé

一個從明珠台上的廣告中認識的名字。
一把很吸引人的嗓子,一首很耐聽的歌。

Dream A Little Dream

那個廣告實在是一聽難忘,所以我便努力地找一些他的歌來聽。對於我這個不太熱衷聽英文歌曲的人來說,真的有點奇怪。才比我年長一年的他,於十七歲便得到加拿大歌唱新秀選拔的冠軍,零三年推出了首張專輯,裡面的歌曲我喜歡"How Can You Mend a Broken Heart"和"Put Your Head on My Shoulder"。慢的情歌,總是叫人喜歡的。

聽了他首張專輯內的幾首歌曲以後,我已經愛上了他的聲音。再加上在電台節目裡聽了他的新曲,我便下定決心要把這新的一張大碟買回家。

It's Time

看著那簡單的唱片封套,真的很想快點把它打開,一面聽,一面欣賞。對於內裡的內容著實不太滿意,不過那一張碟真的聽不膩呢!我買回來的時候沒有細看,當把它放出來聽的時候,發現原來會這麼好聽的。很有情調、很能讓人放鬆的音樂。剛說了,我個人比較喜歡慢的情歌,以下是我特別推薦的:

Home

這是Bublé出道以來首度發表的創作歌曲,說出他作為一個異鄉遊子對家鄉與摯愛的掛念。我也是因為聽了這首歌曲才下定決心把它聽回家呢!

***********************
Another summer day
Is come and gone away
In Paris and Rome
But I wanna go home
Mmmmmmmm

Maybe surrounded by
A million people I
Still feel all alone
I just wanna go home
Oh I miss you, you know

And I've been keeping all the letters
That I wrote to you
Each one a line or two
“I'm fine baby, how are you?”
Well I would send them but I know
That it's just not enough
My words were cold and flat
And you deserve more than that

Another aeroplane
Another sunny place
I'm lucky I know
But I wanna go home
Mmmm, I've got to go home

Let me go home
I'm just too far from where you are
I wanna come home

And I feel just like I'm living
Someone else's life
It's like I just stepped outside
When everything was going right
And I know just why you could not
Come along with me
But this was not your dream
But you always believed in me

Another winter day has come
And gone away
And even Paris and Rome
And I wanna go home
Let me go home

And I'm surrounded by
A million people I
Still feel alone
Oh, let me go home
Oh, I miss you, you know

Let me go home
I've had my run
Baby, I'm done
I gotta go home
Let me go home
It'll all be all right
I'll be home tonight
I'm coming back home

***********************

Quando, Quando, Quando
聽說"quando"的意思是"when",歌內問了很多有關"when",即「何時」,的問題。Bublé與Nelly Furtado的對唱令歌曲多了分特別。不得不提的是,這首歌曲是喜力啤酒(Heineken)的廣告曲。說真的,近來很多廣告曲都很好聽呢!

還有"Try A Little Tenderness"、"A Song For You"和"Save the Last Dance For Me"。

無奈的是,我的MD機壞了,妹妹拿走了mp3機,所以我不能把這些歌帶著隨身聽,只能偶留在家中欣賞。不然,在下班回在那段路上聽,感覺應該很不錯。




註:Micheal Bublé (發音Boo-blay)
  本想用英文來寫這奇想,可是我的程度實在太差,所以把念頭打消了。
 (其實,我的中文也不見得好嘛。嘻!)