2007-11-20 21:10:44爸爸﹐聰仔

Blog

Tonight I had a weird dream. It’s the same dream as I had long ago. Dreaming of a guy and a girl drinking tea with the girls parents. Walking down the street holding hands, and don’t know how the stories ends. Tears just kept running down my eyes for no reason. I remembered last time when I had this dream, the same thing happened. I woke up, went and surf around the pchome blog. Coincidently I came to this blog. Guess what, it’s the blog that I have been looking for for the past few years, but I never get a chance to actually click into it. B/c my frn never put their real name on the blog. Nehow, I found some post about me, some memories of the time we spent together, some happiness some sadness as well. I read all 12 pages of the writings. I saw a few post that had me included inside. Saw some pictures of the gifts that got mailed to me before. Saw an entry of mailing mooncakes. It seems like what has happened in the past has just happened yesterday. I haven’t spoken to this frn for a while now, nor did this frn of mines called me. Maybe this frn of mines have forgotten about my existence, who knows~ But in here I would like to wish my frn all the best in their career, as well as their relationship with whomever they are with. Here are some post that I found interesting about, that I would like to borrow it from their blog and let ppl read:

Post 1:
如果有一天我一無所有了
也只是我的錯
--------------------------------
怎麼沒有了不顧一切的勇氣
怎麼這樣拖拖拉拉的
看著一個昔日的自己
看著一個昔日的她
仁慈
等於更殘忍吧
--------------------------------
承諾
一向都是有期限的
相信過
便夠了
--------------------------------
快樂與不快樂
都來自同一個地方
被誰責怪
我都受得起
就是不忍心看見誰難過
--------------------------------

看過便算
別問什麼
好嗎
這一刻
我只想努力的令你快樂
謝謝你從不讓我難做
我不可再貪心了

Post 2:
愛情的態度

男生對愛情的態度是屬於「加」法:

男生通常是由零分開始計算,若發現女方有令人欣賞之處,便會加分。

女生對愛情的態度是則屬於「減」法:

開始時是一百分,然後愈減愈少。

Post 3:

FROM 張小嫻:

你 曾 否 在 想 說 「 是 」 的 時 候 卻 說 「 不 」 ?

我 喜 歡 說 「 不 」 。 雖 然 我 們 有 說 「 是 」 和 說 「 不 」 我 自 由 , 但 是 , 說 「 不 」 好 像 是 比 較 自 由 的 。

說 「 是 」 是 服 從 , 說 「 不 」 是 叛 逆 。

小 孩 子 只 能 說 「 是 」 , 能 夠 說 「 不 」 , 代 表 長 大 。

小 時 候 , 我 們 必 須 跟 覑 成 人 去 喝 喜 酒 , 去 拜 年 。 然 後 有 一 天 , 我 們 開 始 說 「 不 」 。 我 不 想 去 喝 一 頓 沉 悶 的 喜 酒 , 我 不 想 去 拜 年 , 而 父 母 竟 然 沒 有 反 對 。 我 們 知 道 , 自 己 從 此 掌 握 了 說 「 不 」 的 權 利 。

小 學 時 , 我 們 被 老 師 懲 罰 , 要 到 課 室 外 面 站 覑 。 這 個 時 候 , 誰 敢 說 不 ? 可 是 , 上 了 中 學 之 後 , 老 師 把 學 生 趕 出 去 , 有 些 學 生 會 說 : 「 我 不 出 去 。 」 說 這 句 話 的 , 是 我 當 時 的 同 學 , 結 果 , 她 成 了 班 上 的 英 雄 。

說 「 是 」 的 時 候 , 是 我 是 被 餵 哺 的 雛 鳥 ; 說 「 不 」 的 時 候 , 我 們 已 經 可 以 拍 覑 翅 膀 在 天 空 翱 翔 了 。

自 從 知 道 說 「 不 」 是 比 較 有 個 性 之 後 , 我 們 努 力 學 覑 說 不 。 即 使 很 想 說 是 , 也 會 先 說 三 個 不 。

明 明 很 想 見 你 , 我 會 說 我 不 想 。

明 明 有 空 , 我 會 說 我 不 知 道 有 沒 有 時 間 。

明 明 是 生 氣 , 我 說 我 再 不 會 為 你 生 氣 了 。

明 明 思 念 你 , 我 說 我 已 經 不 記 得 思 念 你 的 滋 味 。

明 明 想 你 對 我 好 一 點 , 我 會 說 我 不 需 要 你 對 我 好 。

說 「 不 」 的 確 是 比 較 瀟 灑 的 , 可 惜 , 所 有 的 瀟 灑 也 是 有 代 價 的 。 是 嗎 ?

當 然 了 , 我 又 會 說 不 是 。


Post 4:

緣份真的很奇妙
要來的時候擋不住
要走的時候捉不到
緣起緣滅沒有人會知
亦沒有人能預料到
緣份是...由不認識到認識
緣份是...兩個人走在一起
緣份是...不約而同地到同一地方
緣份是...不約而同地講同一句說話
緣份是...不約而同地打電話給對方
緣份是........

可惜緣份...不會降臨在每一個人的身上」


Post 5:

This isn’t really a post. But one sentence within an entry is what makes me feels like what happened between our frnship is just like yesterday. 隨遇而安吧! I guess this sentence will stick in my head for the rest of my life. I learn this sentence few years ago when this sentence was said to me over the phone. I remember back in those days, I wasn’t able to understand the full meaning of this sentence, and I was crying over the phone with my ”Gu Jei” asking her what it meant. (laugh) I m so stupid back then, how the hell can I not understand this sentence? I used to think maybe it’s all my fault for making my frn sad. But indeed, it’s no buddies fault. No one ever thought that our friendship will end this way for a while. Although now me and this person can still talk and we still do sometimes, maybe every once in a year or so. We are not as close as we used to be back in the days. The funny part is now, I speak to their friend even more often then this person. Anyhow, I think what’s past is already past. We can still keep our frnship, that’s the happy part. If I get a chance, next time I will call you out to dinner, so you wouldn’t have to say that I only call your frn out for dinner but not you.

I guess today will be the day that I will end this blog. Since now, I write somewhere else, and this blog just consisted too much of a memory for me. I dont’ have much room and time for it and that I can’t really write chinese now anyways, I don’t think I will be active in this blog anymore. In ending it. I would like to declare a very good song from TVB, the ending song of ”The Drive of Life”

http://youtube.com/watch?v=-6UuUu8mMHg&feature=related

Enjoy!!

If anyone wishes to reach me feel free to e-mail chuithomas@hotmail.com or seed_baba@hotmail.com,, or even add me on msn. Goodbye~ and thx to all those that cared and update my blog every once in a while. I will see you all in the future. Friendship will always exist between all of us. Treasure what you have, and don’t regret!~ =D