2013-10-09 01:59:04沛緹

Mr. Unhappy by Julie Delpy

 

 

心情仍停留在夏天 " Before Midnight "

2013 年最棒的愛情電影  

連帶認識更多 Julie Delpy 好聽的歌曲

 

今日有點小爭吵

先生應該很想點首  Miss Unhappy 給我吧   

 

 

Mr. Unhappy by Julie Delpy

 

https://www.youtube.com/watch?v=BQ8aYfVy0cI

 

https://www.youtube.com/watch?v=UCtv2ycLH2c

 

Why do you want me to be what I could never be?

為何總要我去做我從不去做的事 ?


Why do you want me to act like I was another man?

為何你要逼我去做另外一種人?


You always say I'm crazy, then why do you stay with me?

你總說我很瘋狂, 那又為何要待在我身邊呢?


Oh, tell me why... 告訴我為什麼~

Mister Unhappy   不快樂先生


Mister Always Angry   老在生氣的先生


Mister Always Sad  一直悲傷的先生


Mister Dissatisfied  老在不爽的先生


Tell me what to do   告訴我該怎麼做


So I could be with you  才能與你相處


Tell me how to be  告訴我該成為怎樣的女人


So you could love me...  你才會愛我呢 ?



I tried to behave for you  想試著與你好好相處


Just so you would not argue   只希望你不要再與我爭執


I changed my personality  改變個性


So you treat me with decency  只希望你對我有禮貌一點


My feisty temper doesn't agree  而其實我內心並不想

With your perfect idea of me  成為你想像中的完美女人


You even made a proposition  你甚至心中做了主張


That I should be on medication 我應該成為你的處方


Remind me what you love about me, mister  先生,容我提醒你當初愛我的初衷


Mister Unhappy  不快樂先生


Mister Always Grumpy  性情乖戾先生

Mister always cool  老愛耍酷的先生

Mister often cruel   常常講話傷人的先生

You're the one saying "I need some serious, serious fixing 

你才是那位需要嚴重修正的人

But who the hell are you to tell me what to do?

哪輪到你對著我說三道四

Now it's over and I feel like a newborn child

我們之間完蛋後,本姑娘有如新生小孩一樣

I see hope and beauty in the little patches of grass

我看到希望與美好在一片清新綠草地上

You almost made me be like one of your sad fantasies

過去的你幾乎讓我成為悲慘世界的女主角

You almost made me feel like I wasn't with you...

使我一直覺得與你形同陌路


No more wasting my life with you, Mister

所以再也不想浪費人生在你身上了



Mister Superficial  超級膚淺先生

Mister "I am so special"  以為自己很特別的先生

Mister "Something's wrong"    哪裡怪怪的先生

Let me sing you a song  讓我唱這首歌給你聽吧

 

 


Mister Unhappy and Angry  不快樂又愛生氣的先生


Mister Sad and Dissatisfied  老是耍悲情又很難滿意的先生


Mister controlling and mind fucking  控制慾強與老是不爽的先生


Grumpy and Complexity 性情乖戾與複雜的先生


Mister cool, mister often cruel 冷酷又常靠夭的先生


You're so unhappy and lonely 你是如此不快樂又孤單


Always saying "something is wrong with me"  老是說我哪裡怪怪的


Well, something is wrong with you, man   其實怪的人是你,好嗎?

 


Because ever since it's over between you and I  因此我們之間就此結束吧


I feel so... amazing!  我竟然感到...驚喜 !!


Mister Unhappy...  不快樂先生


Why didn't you let me be?  為何你不讓我做自己呢 ?