2008-01-30 11:28:51台長

簡老師來信

Dear Ruby,

Happ New Year !! Actually I have arrived China around three weeks, and have settle down my apartement house one more week, I also have a business trip to stay Beijing to visit Xinhua’s sub-company one week and back to Shanghai last sunday. Everthing seem still OK but the weather. It’s very cold in Shanghai, it’s around 2 or 3 degrees in day and zero or under degree at mid-night, and Beijing alway under the degree in day to -6, and -9 to -10 at mid-night.

Everthing just start up and we are trying to penetrate risk management solution market step by step from security to bank and insurance industry in China. Everthing is hard to start up, but we need to overcome and be patience.

I have my schedule to Taiwan on Feb. 05 and back to Shanghai on Feb. 12, and I also have lot of dating schedule with my colleagues or friends, I’ll open my local cell during my CNY vacation from Feb. 06 to Feb. 12.

Anyway, I’m great to get your mail, and please send my greeting to all your classmates in 崇佑企管班.

For the coming Chinese New Year, I wish all of your guy my friends have a great year in 2008.

Cheers,
Adam
倩雯,

新年快樂﹗ ! 實際上我到達中國在3 周左右,我將房子安定下來有一周多, 我也有一次出差停留北京參觀新華的子公司一周和在上海一個星期天。 除了天氣,其他部份好像仍然沒問題。 天氣在上海非常冷,每天零度,在午夜是在2或者3 度左右, 並且北京在我剛到時日子到-6度,午夜-9和-10度。

現在剛剛開始,我們試圖了解風險管理市場解決辦法,一步一步從了解銀行和在中國的保險業。開始有點難,但是我們需要克服並且是忍耐。

我有我的時間表在2月05日回到台灣,在2月12日的回上海, 並且我也有一批與我的同事或者朋友斷定時間表, 我從2月06日到2月12日在我的CNY 假期期間將打開我的本地上海小屋。

不論如何,我收到你的郵件,並且請在崇佑崇佑企管班裡把我的問候及祝福送給你的全部同班同學.

即將到來的春節以來,我希望班上的所有年輕人(小伙子)我的朋友有2008年快樂一年。

乾杯,
亞當