2002-11-23 16:10:04melody

醫用英語會話-看牙醫

會話:
A:Do you have a dental check-up every year?
你每年作一次牙齒檢查嗎?

B :Yes, I have a dental check-up every year.
是的,我每年做一次牙齒檢查.

A:Do you have a toothache?
你牙疼嗎?

B: Yes, I have a toothache.
是的,我牙疼.

A:Which tooch aches?
那顆牙齒疼?

Let’s me takes an x-ray of your mouth.    
讓我在你嘴裏拍一張X光照.

Some of your teeth are crooked.
你的幾顆牙齒歪曲不平.

B:Can you straighten my teeth?
你能矯正我的牙齒嗎?

A:Sweet are bad for your teeth .
甜的東西對你的牙齒不好.

B: I brush my teeth after every meal .
我每餐飯後刷牙.

(本專欄摘錄於立麥登英語教材)