2013-05-28 20:46:32Guruji

上師的故事 -最小的小心願 祂也會知道的

這個意外發生在2013年四月古儒吉訪問華盛頓DC時。剛從印度搬到美國的我,

一直渴望著參與服務活動。不論做了多少服務,都不能滿足,心裡只想做更多、更多的服務。

剛好有個機會,我拜訪華盛頓DC,那是我生命中難忘的兩天。古儒吉來到中心,當時中心裡只有很少的人,我們奉上Aarati(譯註:以點著火光的燈,在來訪貴賓身邊圍繞,象徵尊崇)、也為古儒吉獻花。然後,我有機會做烹飪服務,直到我筋疲力竭。事實上,我也找了一些義工幫我做廚房的服務。

唱唱巴將、烹煮食物、靜心課程,一切都是這麼的棒,當然食物也好吃!

在洋溢著至福的靜心後,我們完全沉浸在跟著古儒吉一起的晚間唱場。

第二天,奇蹟發生了。在廚房有個小房間,那是個冷凍室(冰庫)

當我走進這個冷凍室拿咖哩,接著,我被鎖上了。我知道,即使我喊叫,也沒人會聽見。於是我開始輕輕敲,並呼叫古儒吉,當時祂在二樓。

接著,一個虔信者走過廚房,聽到一些聲音,他也搞不清楚是怎樣,只發現了那是個冷凍室,就打開門。

古儒吉透過他救了我!

第二天古儒吉正準備前往亞特蘭大。我去機場送古儒吉(在機場見祂是我的願望之一)。在那裡,祂穿著白長袍走來,就像個天使一樣。我只是跑向祂,並且加入跟祂在一起的那群虔信者。

我們跟祂道再見。雖然,祂沒有隨時在我們身邊,但祂是無所不在的。

即使是最小的小心願,祂也會知道的。 

讓我們繼續靈性練習、服務、唱場,接著,喜樂就會相隨。

Jai Guru Dev,


Amrutha Arun

---


Jai Guru Dev,


This incident happened in April 2013 when Guruji visited DC. For some time since I had moved from India to US, I had been craving for seva activities. What ever seva I did was not full filling and my heart was wanting for more and more seva.
I got an opportunity to visit Washington DC and those were the two unforgettable days of my life. Just when Guruji entered, we were only few in the center and we did aarati and put flowers on Guruji. Then I got opportunity to do cooking seva till I got exhausted. In fact I asked some other volunteers to lend me a helping hand for seva at kitchen. Singing bajans, cooking and to top it, silence course, everything was just awesome and the food was also delicious!
We were totally immersed in satsang that began in the evening with Guruji which was followed by blissful meditation. The next day a miracle happened. In the kitchen, a small room, was made as a fridge (freezer room). When I went inside this freezer room to take the curry out, I got locked. I knew even if I shout nobody can hear me. I just started tapping, calling Guruji, for he was on the second floor. A devotee who heard some sound coming from the kitchen who had no idea that it was a fridge opened the door. Guruji saved me through him!
Guruji was leaving to Atlanta the next day. I went to airport to send off Guruji (This was one of my wish to meet him at airport). There he came walking like an angel with his white robes in front of me. I just ran towards him and joined his group of devotees.
We bid him good bye. Though he is not there with us physically all the time, he is omnipresent and will know even the smallest of the small wish also. Keep doing sadhana, seva and satsang and Joy Follows ...

Jai Guru Dev,

Amrutha Arun
修 習 2013-06-09 16:18:19

不同文化背景 對事物有不同之見解

然上師 一詞 尊駕作何解 ?