2004-08-08 21:42:35George

River of tears -Eric Clapton

艾力克 克萊普頓又稱之為吉他之神
這首曲子 是我一位朋友喜歡的
對於 吉他之神的狂飆 這首曲子 聽不出來
但是那種緩緩的壓力 整曲揮之不去
也許這是吉他之神 另一種想表達的方式吧

Eric Clapton River Of Tears lyrics
(by Eric Clapton, Simon Clime)

It's three miles to the river
That would carry me away,
And two miles to the dusty street
That I saw you on today.
三哩外的河流啊, 載我遠去.
兩哩外的塵街, 是我見到你的地方.

It's four miles to my lonely room
Where I will hide my face,
And about half a mile to the downtown bar
That I ran from in disgrace.
四哩外的寂寞房間, 隱藏我的臉.
半哩的城市酒吧, 我惹人討厭的逃離

Lord, how long have I got to keep on running,
Seven hours, seven days or seven years?
All I know is, since you've been gone
I feel like I'm drowning in a river,
Drowning in a river of tears.
Drowning in a river.
Feel like I'm drowning,
Drowning in a river.
神啊, 我要一直狂奔多久
七小時, 七天或是七年?
我所知道的是, 自從你離去以後
我覺得我好像我被這河流淹沒
淹沒在這淚的河流

被河流淹沒
淹沒在這淚的河流

In three more days, I'll leave this town
And disappear without a trace.
A year from now, maybe settle down
Where no one knows my face.
再三天之後, 我將離開這城市
消失的無影無蹤
一年之後, 也許安定下來
在一個沒有人認得我的地方

I wish that I could hold you
One more time to ease the pain,
But my time's run out and I got to go,
Got to run away again.
我希望我可以擁抱你
再一次撫平我的痛
但是以沒有時間 而我也將離去
再一次的離去