2011-03-09 19:28:31小辛

如果我愛妳

如果我愛妳...而妳正巧的也愛我.......
If I love you, and you love me, too

.....妳生病的時候..我會去照顧妳..陪著妳到康復的時候....
Then...when you are sick, I will take care of you until you are fully recovered.
妳騎車的時候..我會再三叮嚀要妳小心一點..還要妳到的時候打個電話跟我說...
When you ride your scooter, I will remind you to be careful and want you to give me a call when you get home.
當妳忘了吃晚餐的時候..我會裝做很生氣..然後說'妳這樣會讓我擔心耶!下次別這樣好不好?"
When you forget to eat your dinner, I will pretend to be angry and then said
Please do not do this again because I will be worry, ok?
當妳頭髮亂了時候..我會笑笑的替妳撥一撥..然後..手還留戀的在妳的髮上多待幾秒..
When your hair is a mess, I will comb it for you with a smile then leave my hands there for few more seconds just to enjoy the feelings.
當妳想哭..我會陪妳掉淚..儘管前一刻我的心情其實是雀躍的..
When you feel like crying, I will cry with you even I feel happy just moments ago.
當妳開心笑的時候..我會陪著妳笑出聲..分享妳的快樂,即使我上一秒是沮喪或不開心的
When you laugh, I will laugh with you loudly to share your happiness even I feel sad just seconds ago.
我在空閒的時候..會唸唸妳的名字.想想妳的聲音..幻想著妳在我面前綻放著笑容
When I have free time, I will call your name and think about your voice to imagine that you are smiling at me.
我在逛街的時候..會想到"!妳正好缺了這個"
When I am shopping, I will suddenly realize that
Ha, she needs this!
我在發現了好東西的時候..一定馬上想到''一定要妳來看看''..
When I find something good, I will immediately think that
She has to see this!
我失眠了之後..聽到妳也失了眠...我會在心裡偷偷的傻笑...
When I could not sleep and hear that you could not sleep either, I would have the foolish smile.
我在熬夜的時候..接到妳只為了說聲'不要太累.早點睡..'的電
. 我會甜甜的笑著..而且乖乖的點頭提早休息...
When I am staying up and get your call saying
Do not stay up too late and go to bed early., I would smile and then head for bed immediately.
我在想著妳的時候..知道妳也在想著我....
While I am thinking about you
.knowing that you are thinking about me, too.
儘管彼此暫時不在彼此的身邊,我的內心有妳,妳的內心有我..
Even though that we are not around each other temporarily, my heart has you and your heart has me.
我愛妳
I love you.