2005-05-26 22:10:51靜燄

Eternity 恆

Eternity

…If you are there If you are not,
Answer me Question me
Answer me Question me
Answer me. Question me.

Burns of knowledge, bliss of change
Blaze of ignorance, blisters of pain, binds us all.
Death or life, cannot channel our souls
To challenge Eternity.

…I glance
At your feeble shadow
I glance
At your saddened smile, so shallow
Linger, dwell, absorb, assimilated
In time,
In her malicious fervent crimes
When it is relative, infinite, undefined.

…Bleed my blessed curse, upon you
My sonnet
My prayer
My song
My hymn
My sermon
For freedom from Eternity’s cruel, loving grasp,
For freedom from Fate’s impregnable, everlasting mask.

When I am Eternity,
Can you tell, can you see?
My wings are bruised restrained and deceased.
Imprinted by dirt Flung into the sea
I fight.
For the Skies reframed, the Life I live, the Soul I crave, the Plane I love,
And the wounds I saved.
As whence, came our rage.

Do you understand the
Touch, Affection,
Love?
Desolation, Consecrate,
Separation?
Hope, Ecstasy,
Despair?
Life, Death,
The Divine?

…My child, time has come.
Eternal truth conveyed,
Nothing material is forever, decline.
Eternity is change,
Tangible in a moment, an ephemeral frame.
It denies its own name, its own game.

…Eternity,
I bear no pretense, nor any lies.
You are freed, and I.
Can you comprehend,
The difference of

Eternal blessedness of love, feigning evanescence?
Capricious impulses of desire, counterfeiting immortality?

永恆

…若你聽得見, 我的呼喊, 若你已消逝, 回歸平凡,
請你 請你
回答我 質問我
回應我 審問我
喚醒我. 告訴我.

佔有, 智慧之喜悅
品嘗, 天真之雀躍.
兩者, 在漫長的時空中相剋
兩者, 在我們的生命中相依, 相戀.

生死有命
禍福無形
唯有超出生死之限,
唯有跨越凡塵之煙,
方能抵達,
永恆的彼岸, 永生的境界.

…我看著, 你淒迷的身影
我看著, 你靜美的微笑

無盡、無邊、無窮、無極
缺乏絕對、缺乏對錯、缺乏寬恕、缺乏罪孽
的時之海中,
浮沉、飄逸、飛揚、墜落.

…我為你
默禱,
賦詩,
頌辭,
歌詠.

只希望你知
永恆之腳鐐,
無情之假面,
光陰之冷顏,
非無懈可擊.
只有自由,
自由的美意
可能讓它哭泣.

當我化為
永恆的無數光翼,
你可曾知
它們已不再閃耀,
不再潔淨,
不再神聖,
不再美麗.
它們浸染在穢土中,
落入汪洋接受洗滌.

這場戰鬥, 自足也自利, 卻又大公無私.
我只替
曾有的日子, 渴望的生靈, 摯愛的大地, 待撫的傷痕,
以及
那份可愛的、令我心儀的
凡中無常
獻出忠誠, 獻出敬意.

你瞭解
撫觸,愛戀,
孤獨,纏綿,
羈絆,分合,
希冀,絕望,
生命,死亡,
的意義嗎?

你瞭解
人心的骯髒
人心的純潔
人心的輕狂
人心的力量嗎?

…孩子啊, 時候來了.
永恆的真相,
便是
物質無法佔據永恆,
精神卻能敞開其門.
常態別名為變,
其名否定其念.

永恆…
我不抱持虛偽,
何況謊言,
何況欺騙.
拋棄枷鎖, 擁抱自由.
你懂得

看似須臾剎那的永恆幸福,

看似不滅的短暫欲望情愫 之差異嗎?