2008-03-02 03:57:15erica

《野‧良犬》

E:這部戲很感動。
T:我覺得是垃圾片。
E:不會呀,描述的都是社會上的事。
T:這是因為笨的人很多。

*************************************************

《野‧良犬》,
一部描述一大一小的感情內心戲,
除導演拍得細膩感人,
飾演林志宏的童星的表現,
也令我讚嘆。
兩個本來不相關的人,
在命排安排下碰上,
互相影響、改變,
甚至為對方千千萬萬,
照亮了彼此的生命。
雖然我同意你所說故事內容不太真實,
但於我而言,
卻是一部好戲,
一部催淚之作。

我看了不到十分鐘就開始掉眼淚,
電影結束後我還在不自控的哭了一個多小時,
哭到起床時眼睛是腫的。
你問我在哭甚麼,
其實我也不知道,
看電影前我心情好得很,
看畢即沮喪到極點,
我只知道我在感動、在難過、在自憐。
感動花終於開了,
難過為愛的人飛走了,
自憐前路。

我邊哭邊問上帝,
我手中的到底是偽裝開得燦爛的塑膠花,
還是仍在澆水等待成熟的真花?
我又問上帝,
如果一切都是袮所給予的美意,
袮就是那位照亮我生命的主宰者,
哪為何我的天空會陰晴不定?
我不懂,
真的不懂。


片尾曲《You light up my life》

So many nights, I’d sit by my window,
Waiting for someone to sing me his song.
So many dreams, I kept deep inside me,
Alone in the dark, but now you’ve come along.

And you light up my life,
You give me hope, to carry on.
You light up my days,
And fill my nights with song.

Rolling at sea, adrift on the waters,
Could it be finally, I’m turning for home
Finally a chance to say, ”Hey, I Love You”
Never again to be all alone.

And you light up my life,
You give me hope, to carry on.
You light up my days,
And fill my nights with song.

You, you light up my life,
You give me hope to carry on.
You light up my days,
And fill my nights with song.
It can’t be wrong, when it feels so right,
Cause you, you light up my life.

上一篇:真心

下一篇:相愛不難