2004-02-13 10:23:56尚未設定

長痛與短痛

我原本從來都不懂長痛不如短痛是什麼道理的!

正如我小時候感冒發燒,明明難過的要命,我就是不願意去打針。家人都會勸我,長痛不如短痛啊!

當學生時,明明是快考試了,我就是不願先一次把書看完,作業寫完,再去打籃球。而寒暑假,我也絕不會是一次把作業「拼」完的那種人!

但在跟你分手的前一刻,卻讓我想通這個道理!既然妳一定要留在加拿大,而我又不足以優秀到可以出國去找你。在加上我們之間家庭的問題,長期下來跟我在一起,卻又分隔遠遠的兩地,恐怕對妳是折磨的多,享受的少吧!「何必一定要把妳拉在身邊呢?」我想。

而分手的當天,我竟然不痛,還以為我做的是對的事情!我沒有哭,也沒有失眠!

過了一年了,我已經快退伍,不由得覺得自己的笨。

像妳這樣願意關心我,在意我,願意讓我在妳面前不需要表現堅強的人有多少?(大部分的女孩竟天真的以為男人天生就是應該無時無刻的堅強,並無時無刻的付出)。

願意整夜花腦筋、找方法來安慰我的女生又剩多少。

能照顧好自己未來,又能關懷我的,有幾個可以?

願意跟我溝通,一五一十地呈現自己卻又讓我更愛妳的人又有幾個?(大部分人只能隱藏自己,埋葬自己)

儘管妳在加拿大,能夠給我的溫暖或許會比這一年來所有人給過我的還更多吧!又或許,可以多過世上所有人可以給我的?

就在我分手完,卻埋頭在當我的兵的同時,我不知道我錯過了什麼!

一個我最愛的人,也是一直以來,最愛我的人。都是妳。

爲什麼不選擇長痛呢?我想著想著,突然心口一陣絞痛,倒在床上,叫不出聲!以前只要感冒發燒,我只要躺在床上,把棉被當作是妳,抱著「妳」過了一夜就好了。現在我也只能抱著棉被,想著妳的名字,我的冷汗直冒…

我快可以見到妳了嗎?????

迷茫之間聽見︰「醫官,醫官,訓練官昏倒在我的床上,我有叫他啊…啊可是…」

The saying: ”If the pain is inevitable, make it shorter!” never makes sense to me!!

When I was a kid, I would rather stay in bed having a fever for days than go to have an injection! “It hurts to have a shot!”

When I was a student, I would enjoy the pleasure of playing basketball first despite the coming exam. Reasonable enough, I was never that kind of student who would churn out all the summer break homework when the break begins.

Why did all that make sense to me when I was about to break up with you? I figured, since you were gonna stay in Toronto, and I was not good enough to go there for you. Why do I have to keep you on my side? Why don’t I just let go? Maybe it’s good for both of us.

I didn’t seem to have a hard time the day I broke up. I didn’t stay awake all night, and I didn’t cry.

It was a year ago, and I was almost going to leave the army, and it is just now that I found my stupidity.

How many girls would care about me, and tell me I don’t have to be strong before them (while so many girls naively think that man are supposed to be strong all the time)?

How many girls would think all night and figure out a way to console me?

How many girls can take good care of themselves and still be able to take care of me at the same time?

How many are willing to communicate, totally expose themselves to me, and still make me love them more (while most girls choose to hide themselves, and bury themselves as well)?

Maybe you can always give me more than anybody ever gives despite that you’re in Canada.

While I dedicated myself to the army after breaking up with you, I didn’t have the least idea what I had missed.

The one that I love most, and the one that loves me the most.

Why did I choose to end the longer pain? I was thinking when my heart suddenly ached as if it was squeezed. Whenever I had a cold before, I used to lie in bed and hole my quilt pretending the quilt were you. That day I did the same thing, while sweat came coldly out of my forehead…

Am I going to see you soon?

I seemed to hear some noise: “Doc, Doc, our trainer’s lying on my bed, unconscious!!”