2004-02-13 10:23:56尚未設定

妳痛恨籃球

040208
妳痛恨籃球!這點我可以確定。

我常常說,要是選女朋友的話,我最喜歡兩種人。一種是每當天氣很好的時候會打電話來跟我說︰「嘿!天氣這麼好,不出去打個球不是太可惜嗎?」的這種女孩。顧名思義就是,喜歡運動,並且外向的女孩。

另一種比較難解釋,就是當我說出︰「你看,滿天都是飛機!滿街都是筆記型電腦!」她就會跟著說出︰「我一秒鐘幾十萬上下,竟然要我跟這個廢物去踢足球!啊,你原諒我講話就是這麼直啊!」更高級一層的,甚至是當我說︰「我名叫 ”漿爆”,我從來沒有放棄成為一個偉大的作曲家的理想…」的時候,她已經會唱︰「Do…..do si do si so…..la me….me so la..re…..」

很可惜妳兩種都不是,更好玩的是,妳不只是不喜歡籃球,妳痛恨它!妳從不來看我比賽,因為你說你不喜歡那種看不懂籃球,但只會坐在場邊玩狗,順便幫男朋友加油的那種女生,那好,我也不喜歡,所以每次我有比賽,都是妳跟妳室友逛街聯絡感情的大好時機。

但是有一次我似乎跟你說,因為我們之前連勝,所以這場比賽對我們晉級很重要,如果輸了,就是我大學生涯最後一場之類的話。那天我也以為妳跟妳市有去逛街了。沒想到妳那天晚上在電話裡氣呼呼的,我說︰「妳今天不是跟小覺去shopping嗎?」妳才跟我說其實妳今天逛街完特別打扮了要去看我,卻找不到我在哪裡,走了一會兒,就因為穿高跟鞋,扭到了腳踝!只能在室友陪伴下回家…

元,我想我以後會越來越討厭籃球呢!妳說

我當時聽了只覺得心痛,現在想起更是心痛。妳為了了解我喜歡的東西,而放棄妳自己,成為我喜歡的那種女孩。我想我只能說,任何人能跟你在一起,都是幸福,還有,當時的我,已經太喜歡妳了,無論妳怎麼改變,我都不能更喜歡妳了!!!


You hate basketball. I am certain on that!!

I often say there are two kinds of girls that I would choose to be my girlfriend. One is the kind that will call you on a sunny day telling you how pity it is to stay home. The extrovert and sporty type. The other is the kind that when I speak of Stephen Chou’s movie, she can follow the lines.

However, you are neither. Moreover, you not only don’t like basketball, my favorite sport, you hate it! You never came to my game. You hate that kind of girls who don’t really understand basketball, but still sit by the court playing with their dogs. You think that’s stupid. Therefore, every time I had a game, it was time for you to go out with your roommates.

One time I seemed to have told you that I had an important game, which was, if I lost, my last game in college. At that night you were so mad about yourself. You said you sneaked in the game, but I didn’t see you, and you sprained your ankle because you were in high heels. You wanted to dress up for me!

I was so impressed at that time, but not as much as I am overwhelmed by the memory now. You want to change yourself to understand what I like. This is not often seen in girls nowadays. I can only say that whoever stays with you will get nothing but happiness, and that you didn’t ever have to change yourself. I couldn’t love you more!!