2004-07-22 18:02:51傅紀鋼

翻譯:The Doors-The End

門合唱團---
結束

這是盡頭了,美麗的朋友
這是盡頭了,我唯一的朋友
我們精心繪製的計劃都..結束了
關於我們堅持的一切..都結束了
沒有安全也沒有驚異,都結束了
我將不再凝視妳的眼瞳
再次的

妳能想像有什麼是如此沒有無邊無際與空寂
在一個令人絕望掙爬的土地中
絕望著渴求
一隻陌生人的手


迷失在廣袤充斥痛楚的古羅馬帝國中
孩子們都已瘋狂
孩子們都已瘋狂
等待著夏季雨水的降臨
小鎮邊有危險將至
騎乘在國王大道上,寶貝
迷幻之境充滿著金礦內部
騎向西部大道吧,寶貝
騎著蟒蛇
騎著蟒蛇到湖邊
古老的大湖,寶貝
這條蟒蛇很長,七哩長
騎著蟒蛇
牠很老了,牠的皮膚相當地冰涼

西部是最棒的
西部是最棒的
來到這兒我們休息片刻

藍色巴士呼喚著我們
藍色巴士呼喚著我們

司機,你要戴我們往哪兒去呢

殺手在破曉前醒著
套上長靴
他望著這古老的長廊走向大廳
他向姐妹曾住過的房間走去,
他拜訪他的兄長
他繼續朝著大廳走去,
到了門旁,往內看著
”老爸””孩子,有事嗎?”,”我要殺了你”
親愛的母親,我想要...

來吧,寶貝,一起來探險
來吧,寶貝,一起來探險
來吧,寶貝,一起來探險

在藍色巴士(註1)後座與我碰頭

靜默著
藍色巴士
喔,這一刻
藍色巴士
正持續著

這是盡頭了,美麗的朋友
這是盡頭了,我唯一的朋友
讓妳離開我竟是如此的痛楚
而妳不再追隨我而去
結束在輕笑與輕柔的謊言
結束在我們要一起死去的夜晚

一切就這樣結束了..




註1:blue bus
意指當年在l.a威尼斯海灘可以在15分鐘帶人們去海邊
皮柯大道上的7號公車
與網路上穿鑿附會的與越戰的藍帶巴士有關的說法
好像出入頗大
定義來自l.a當地記者,唱片製作人
哈維庫柏尼克



THE END

This is the end, beautiful friend
This is the end, my only friend, the end
Of our elaborate plans, the end
Of everything that stands, the end
No safely or surprise, the end
I’ll never look into your eyes
Again

Can you picture what will be
So limitless and free
Desperately in need
Of some stranger’s hand
In a desperate land

Lost in a Roman widerness of pain
And all the children are insane
All the children are insane
Waiting for the summer rain
There’s danger on the edge of town
Ride the king’s highway, baby
Weird scenes inside the gold mine
Ride the highway west, baby
Ride the snake
Ride the snake, to the lake, the ancient lake, baby
The snake is long seven miles
Ride the snake
He is old and his skin is cold

The West is the best
The West is the best
Get here and we’ll do the rest
The blue bus is calling us
The blue bus is calling us
Driver, where you taking us

The killer awoke before dawn
He put his boots on
He took a face from the ancient gallery
And he walked on down the hall
He went to into the room where his sister lived
And then he paid a visit to his brother
And he came to a door, and he looked inside
”Father?”..”Yes,son..”..”I want to kill you”
”Mother” ,I want to …

Come on, baby, take a chance with us
Come on, baby, take a chance with us
Come on, baby, take a chance with us
And meet me at the back of the blue bus
Still now
Blue bus
Oh now
Blue bus
Still now
Uh yeah

This is the end, beautiful friend
This is the end , my only frined, the end
It hurts to set you free
But you”ll never follow me
The end of laughter and soft lies
The end of night we tried to die
This is the end




ps:圖文版權屬the doors樂團所有
不過台灣立法院剛修法說非營利使用依然要判一年以下有期徒刑
所以我只能祈禱唱片公司不要來抓我
我不是故意要侵權的
因為我很喜歡他們才翻譯及使用其肖像
我認罪請原諒我
不要告我
謝謝