2008-04-07 03:01:33Basswei

【討論】What kind of English songs do you like? Old or new?

Do you like singing?

Yes! I like singing.

But what kind of English songs do you like? Old or new?!

I like all kinds of English songs whatever they’re old or new.

But, the great beat in old songs would make me to get into the music easily
and it’ll stay in my mind for a long time.

There are 4 songs in our Elementary book.

World of music 1 is ”Hello, Goodbye” by the Beatles. (on Page 20, 21)

World of music 2 is ”Up on the Roof” by the Drifters. (on Page 58, 59)

World of music 3 is ”Tom’s Diner” by Suzanne Vega. (on Page 96,97)

World of music 4 is ”Oh, Pretty Woman” by Roy Orbison. (on Page 134,
135)

Maybe the songs are too old and not familiar to me except for the song ”Oh, Pretty Woman”.

I looked for some information on these songs on the Net.

They are nice songs! I think you’ll love them.

Enjoy!


========

你喜歡唱歌嗎?

是的!我很喜歡。

但什麼樣的英文歌是你喜歡的呢? 老的或者新的?

我喜歡所有類型的英文歌,不管是老的或新的。

但老歌獨特的節奏會能讓我輕易地融入音樂中,而那獨特的節奏也會常駐在我心中。

這裡有四首歌在我們的初階(L1)課本裡面。

第一首是披頭四的”哈囉,再見”。

第二首是的流浪者合唱團的”當我在屋頂上”。

第三首是蘇珊薇格的”湯姆的店”。

第四首是洛伊歐比森的”喔,美麗女子”。

也許這些歌對我而言都太老了,而且不是那麼地熟悉,但除了”喔,美麗女子”這首歌之外。

我在網路上找尋了一些關於這些歌的資料。

這些都是很棒的歌!我想你們會喜歡的。
pvcdq 2013-05-03 13:18:02

母親節快到了 別忘了母親的辛勞呢 http://xyz.gl

歆秤子 2008-04-17 11:43:19

是不是聽英文歌有助學習語文呢??

版主回應
是的!!沒錯!!

聽英文歌不光只是單純的聽
而是要搭配著看著他的歌詞
了解歌詞的涵意與用法
對於你的語文學習都有很大的幫助

這是我的感想....
^________________________^
2008-04-25 16:38:08