2015-09-21 17:32:17dear

當妳逝去

他走了,靜悄悄地,像不曾驚擾這個世界一樣

我曾想過,是否因為害怕失去就不願再去面對?
但這不就跟害怕受傷害而不願再勇敢去愛一樣,我們該記住的是愛的美好而非痛苦
每次的失去都無法練習,即使已曾見過
但我們必須繼續往前,勇敢去愛,勇敢接受,記住擁有過的美好

祝福妳





20150908
「如果你馴養我,那麼,我們就會彼此需要。對我來說,你就是這個世界上獨一無二的。對你來說,我也是敵一無二的......」
「你為你的玫瑰花所花的時間,讓她變得那麼重要;人們早已忘了這個真理,但你不可以忘記。你要永遠為你所馴養的東西負責,你要為你的玫瑰花負責......」
「我從未想過要傷害你,是你要我馴養你......可是現在你卻想哭......」
   ---小王子

我們從未想過要傷害彼此,但馴養讓我們如此容易被傷害;但你已是獨一無二的_,不是任何其他成千上萬的_。



20150916
Some people come into our lives to teach us how to love, how to care, how to take responsibilities.
And when they did their job, they gave us the final lesson: how to deal with losing.
Not only people, but pets as well.
For that, they shall be remembered forever.

In herself alone she was more important than all the hundreds of other dogs; because it was she that you had played with; because it was she that you had grown up with; because it was she that you had cried for. Because she was your dog.

"A dog has no use for fancy cars, big homes, or designer clothes. A water log stick will do just fine. A dog doesn't care if you're rich or poor, clever or dull, smart or dumb. Give him your heart and he'll give you his. How many people can you say that about? How many people can make you feel rare and pure and special? How many people can make you feel extraordinary?"
   ---Marley and Me



20150912
親愛的陳家小妹陳阿妹,在今天哥哥先和道別了,因為火化的日子我沒辦法陪伴著,就像今天在耳邊說的,我會在家裡等妳回來,這樣我們一家子又可以團聚了。

現在回家沒有人在後院、在樓梯縫隙間、在某個臥房的床褥上等著其他家人回來,這樣即使再早下班回家也失去了部分意義,其實妳只是躲在家裡某個小角落打盹,或是和我們玩躲貓貓對吧?

妳陪伴了我16年,超過我目前人生的一半歲數,謝謝一路陪我長大,妳就是我精彩的少男時代。

哥哥會想念妳,有機會我們再做家人。