2006-11-24 11:10:09六隻水牛

Across the Universe 

Across the universe    The Beatles


Words are flowing out like endless rain into a paper cup
They slither while they pass
They slip away across the universe
Pools of sorrow, waves of joy
Are drifting through my open mind
Possessing and caressing me

Jai guru deva om
Nothing’s gonna change my world
Nothing’s gonna change my world
Nothing’s gonna change my world
Nothing’s gonna change my world

Images of broken light
Which dance before me like a million eyes
That call me on and on across the universe
Thoughts meander like a restless wind inside a letter box
They tumble blindly
As they make their way across the universe (*)

Sounds of laughter, shades of earth
Are ringing through my open views
Inciting and inviting me
Limitless undying love
Which shines around me like a million suns
It calls me on and on across the universe



言語流瀉而出,像無盡的雨絲飄進紙杯
它們滑行著過去
越過宇宙悄悄地溜走
憂傷的水池,喜悅的波浪
漂過我敞開的心房
支配著我,並親吻著我

Jai guru deva om
什麼都改變不了我的世界
什麼都改變不了我的世界

破碎的光影
像千萬顆眼睛在我眼前飛舞著
不斷的呼喚著我飛越宇宙
思緒流瀉而出,像信箱中不羈的風
它們漫無目的的湧動
當它們飛越宇宙的時候

歡笑聲和地球的黑暗面
叮噹作響穿越我敞開的視野
激勵我,邀請我
無盡、不朽的愛
像千萬顆太陽照耀著我
不斷的呼喚著我飛越宇宙




Jai guru deva om 是梵文,大概解作:

  Jai     Guru    Deva         Om
Live Forever  Teacher  Heavenly One  The Vibration of the Universe
 永 生   導 師   天之驕子     宇宙的變動

西 2006-12-08 21:04:56

加入我和丹尼爾的樂團吧...
幫我們寫歌..還有遙遠女主唱.!!>//<

版主回應
好阿好阿遙遠的線上練團!!
還有練不好遙遠的團員爭執。

真是太夢幻了。
2007-01-04 11:11:59
@RROW 2006-11-29 07:21:12

正嗨的時候,你是說約翰藍儂喔?               
嗯~十分缺少…那,   我只能說,          我已經忘記『靈感』是什麼了。                      m(T_T)m

版主回應
靈感是什麼?可以趕嗎? 2007-01-04 11:10:28
@RROW 2006-11-24 18:04:03

so... what’s worng there ?? or... what happened ?? U fall in love with this melody ?
suddenly U wrote something like this & u scared me !

版主回應
這是經點耶!

到達那層次
好嗎?


不過 基本上
本人覺得Beatles的歌
十之八九都是正嗨的時候寫的
在下目前十分缺少這種靈感
2007-01-04 11:09:02