2006-06-13 12:04:30櫻花片片落下

跳越時空的情書 The Lake House

跳越時空的情書(The Lake House)

acting by Keanu Reeves & Sandra Bullock

”What if you found,the one you were meant for?
But lived between two years apart,
What’re you going to do?”
如果有一天你發現,一生等待的那個人
卻活在兩個不同的時空,你將如何是好?

”It’s the same day,but two years apart.Can this be happening ? ”
同樣的日期,卻相隔了兩年之遙

”The lake house was a connection to lead us met.”
那湖邊小屋是我們溝通橋樑,引領我們相遇

”Pick a place, I’ll be there. promise.”
選個地方,我等妳,說定了

”One man who I can’t never meet,take my whole part to”
一個我從未遇見的男人,卻讓我全心愛上他

The most romantic part that I felt so touched is ---
She said : I miss the house of lake and the tree
最讓我動容的莫過於女主角一句:我想念湖邊小屋及畔邊的樹
而男主角旋即為其栽種一株白楊樹