2008-02-14 22:00:35【㊣ 局外人】

The Rose



玫瑰是愛情的守護神嗎?
總是在情人節身價高漲。
一朵是唯一
二朵是你儂我儂
三朵是我愛你
四朵是今生今世




那我需要幾朵才能保證我的愛情?
我想都不需要吧!
因為我的愛情並沒有等到你的玫瑰。


走了好長一段路,鼻子凍得紅通通
我挑了一朵最美麗的白玫瑰
送給自己

還記得你送我的第一朵也是最後一朵玫瑰嗎?
是橘紅色鑲邊浪漫的紅玫瑰
那是青澀的歲月
我們都臉紅心跳

但卻忘了從什麼時候開始
我愛上白玫瑰
就好像預言了我們的愛情會像褪了血色的紅玫瑰
只剩慘白

點上蠟燭,換上洋裝
擦了你曾經最愛的香水

我與自己共進燭光晚餐
Happy Valentine’s Day!



The rose        Bette Midler

Some say love,
it is a river that drowns the tender reed
Some say love,
it is a razor that leaves your soul to bleed
Some say love,
it is a hunger, an endless aching need
I say love is a flower
And you, it’s only seed

It’s the heart afraid of breaking that never learns to dance
It’s the dream afraid of waking that never takes the chance
It’s the one who won’t be taken who can not seem to give
And the soul afraid of dying that never learns to live

When the night has been too lonely
And the road has been too long
And you think that love is only for the lucky and the strong
Just remember in the winter
Far beneath the bitter snow lies the seed
That with the sun’s love in the spring becomes the rose

上一篇:心田‧荒

下一篇:獨角戲

Dior_ 2008-02-15 00:58:58

看完這篇!

我的感想是..... 我後悔我當初沒學會英文...>"<