2008-04-20 23:26:16Kate

Parting


“I am nothing special; of this I am sure. I am a common man with common thoughts, and I’ve led a common life. There are no monuments dedicated to me and my name will soon be forgotten, but I’ve loved another with all my heart and soul, and to me, this has always been enough.”

-From “The Notebook” by Nicholas Sparks.

I’ve read this novel few years ago, and of course, the movie as well. Generally, few love stories can be really touching for me, but this one will definitely last for a very long time in my memory. (Maybe it’s because I don’t really read romance a lot.) The lines above just appeared at the moment I picked the book up when I tried to read it again last night, and it immediately grabbed my heart, my whole heart. I wonder, how come I didn’t notice before?

People change, right?


* * * * * *

上禮拜六去了room 18,因為一位舊友的邀請,一個來自加拿大的ABC,在他即將回國之前的party。非常的帥卻也非常的有禮貌,聰明,打扮有品味,對女朋友非常的專情,幾乎要用完美來形容他的一個人,一年多沒見,看到他那依舊陽光燦爛的笑容,想起從前每天看到他忙碌專心工作的背影,樂觀的態度、投入工作的熱情,一切都簡直像一個美好而逝去的年代那樣讓我感傷了起來。

包廂裡ABC、新加坡人、台灣人、老外都有,各式腔調的英文交替出現,已經不知從什麼時候開始,我習慣於他們的大方和說話方式,習慣用英語交談,習慣了所以自信,所以自在。

凌晨兩點多,我們準備離開,在東區街頭擁抱互道珍重,也許這輩子再也不會見到,對於這麼一個溫暖的朋友,我有超出標準的不捨。


生命裡來來去去好多人好多故事,尤其近幾年。每一次的分離只有更加深我的不捨和感傷,面對這樣的感傷,心中的惆悵越來越難排解,於是,我想要盡我所能的,好好的珍惜每個在我身邊的人,每個正在發生的故事,無論最終,我們所能相聚的時間是長還是短。因為真正的滿足,是建構在付出,而這是我人生中最清楚感受到這意義的時刻。





(圖片: 巴黎我愛你封面)

下一篇:

台長 2008-05-02 15:10:59

To 姍姍來遲

呵呵什麼棄婦啦!
塑造一個好男人也太難 不過至少可以訓練XD
有問題撥諮詢專線來啊 呵

珊珊來遲~~~~~~~ 2008-04-30 23:55:35

雖然c已不在我的思考範圍,不過總歸他是一個好男人,也或許一個好男人是一個女人塑造出來的,只希望我塑造出來的男人,終有一個是好的!

(一個棄婦留)

台長 2008-04-28 15:02:46

To COCO

去加拿大不如去英國??
(哈哈 我亂接..)