2003-04-09 23:56:28Ali

Best Friend!? Do I Have One?

玫怡和妙如的M&M雜誌,封面的背面寫著:「交換日記是小時候做的事,而且通常是二個女生。可是我很想在長大成人後玩小時候的遊戲。於是我和玫怡說:『我們用傳真來交換日記,順便出書......』」
第一次聽到「交換日記」這個名詞是從我初中時代的Best Friend, Winny聽來的。她那時曾經寫過交換日記, but not with me...我以為交換日記該是和Best Friend一起寫的。Well, apparantly, she didn't really consider me her Best Friend. But in my heart, she really was my Best Friend at that time. 我會很驕傲的跟別人說她是我最好的朋友,但我從未想過她是否也這樣認為。
我想...Best Friend應該是雙方一起有的「共識」吧!而不該是我這樣的單方面自以為...

從小到大,每個階段我都有我自認為的Best Friend,but I never thought if they thought so as well. How naive I am that I didn't realize it only until NOW!
有人把我當作他/她的Best Friend嗎?

Is there anyone out there who considers me his/her Best Friend?

我開始懷疑...一直以來我唯一相信的friendship了!