2011-08-31 18:00:00泰迪 尼

finally got time to think of my second article

Some people say that our destiny is controlled by the god or some say the nature, and others might say that we control our own destiny. Does it matter that our destiny is controlled by us or the nature? Who knows? I mean everyone in the world have diverse ideas and what kind of ideas can be supported by every single one of us. There isn’t one idea that is perfect there is always venerability in the ideas. This is just a side talk I guess…

人的一生 難道就這樣被規定好了嗎

有些人相信我們可以打破這迷信

我卻不知道我是哪一方的 有時感覺被規畫好了

有時卻又覺得可以打破這規則 創出自己的一條路來

我好想知道自己到底屬於哪種人 或者兩者都是

有誰能跟我說如果去判斷或者去決定

人的一生有許多選擇

你的朋友或許會對你說 我找知道你會這樣做 或者 我不敢相信你既然這樣做

難道我們在朋友的眼中也只是某種人嗎

我想做我自己 卻不知道自己是怎樣的

我有時想豁出去 但常常在最後一秒又退縮

事情的出發 總是困難的 但我覺得繼續才更困難

我...努力在這世上找到屬於我的一片天 卻只找到不屬於我的那幾天地...

想說些什麼 卻不知道說什麼

想融入人家的生活圈 卻莫名其妙的把自己封閉起來

人真是一種很矛盾的動物阿....還是說只是我是這樣...

上一篇:contact

下一篇:sleeping