2017-06-19 22:08:26涼魚

X Ambassadors - Unsteady



Hold, hold on, hold on to me

(堅持,等一等;<>別掛電話,抓緊不放)

等等,等一下,別放棄我

Cause I'm a little unsteady

(adj.不堅固的、搖晃的,不一貫的,無常的)

因為我有點不安

A little unsteady

難以平靜情緒

 

Hold, hold on, hold on to me

牽著,牽著我,緊緊牽著我

Cause I'm a little unsteady

因為我感到有些徬徨無助

A little unsteady

不知該何去何從

 

Mama, come here

媽媽,到這裡來

Approach, appear

(vi.出現、顯現、出庭、出場,演出、發表)

靠近一點,好讓我能看清楚

Daddy, I'm alone

爸爸,我總是感到孤獨

Cause this house don't feel like home

因為這間房子感覺不像個家

 

If you love me, don't let go

假如你愛我,請不要放手

If you love me, don't let go

假如你愛我,就不要離我而去

 

Hold, hold on, hold on to me

牽著,牽著我,緊緊牽著我

Cause I'm a little unsteady

因為我有點不安

A little unsteady

難以平靜情緒

 

Hold, hold on, hold on to me

等等,等一下,別放棄我

Cause I'm a little unsteady

因為我感到有些徬徨無助

A little unsteady

不知該何去何從

 

Mother, I know

母親,我知道

That you're tired of being alone

妳已經厭倦獨自一人

Dad, I know you're trying

父親,我知道你正在嘗試

To fight when you feel like flying

對抗想離開的心情

 

If you love me, don't let go

假如你愛我,請不要放手

If you love me, don't let go

假如你愛我,就不要離我而去

 

Hold, hold on, hold on to me

牽著,牽著我,緊緊牽著我

Cause I'm a little unsteady

因為我有點不安

A little unsteady

難以平靜情緒

 

Hold, hold on, hold on to me

等等,等一下,別放棄我

Cause I'm a little unsteady

因為我感到有些徬徨無助

A little unsteady

不知該何去何從