2010-03-17 22:44:44 阿奇

Need You Now

每次聽必有感覺的一首歌

這不是我翻譯的! 沒那麼厲害~

大概知道意思

但無法把它轉成比較順的用語

所以找了一下中英對照歌詞





Picture perfect memories scattered all around the floor
記憶中的完美照片四處分散在地板上,

Reaching for the phone 'cause I can't fight it anymore
我已無法對抗,伸手去拿電話,

And I wonder if I ever cross your mind
因為我想知道,我是否曾在你腦中出現過,

For me it happens all the time
而對我來說,你始終都存在,

It's a quarter after one, I'm all alone and I need you now
一點一刻,當我獨自一人,此刻,我很需要你

Said I wouldn't call but I lost all control and I need you now
說過不會給你打電話,卻控制不住,因為我現在很需要你,

And I don't know how I can do without, I just need you now
我不知道除此之外還能怎麼做,我只是很需要你

Another shot of whiskey can't stop looking at the door
又喝了一杯威士忌,還是看著門口

Wishing you'd come sweeping in the way you did before
希望你像以前一樣在來的路上

And I wonder if I ever cross your mind
因為我想知道,我是否曾在你腦中出現過,

For me it happens all the time
而對我來說,你始終都存在,

It's a quarter after one I'm a little drunk and I need you now
一點一刻,當我獨自一人,此刻,我很需要你

Said I wouldn't call but I lost all control and I need you now
說過不會給你打電話,卻控制不住,因為我現在很需要你,

And I don't know how I can do without I just need you now
我不知道除此之外還能怎麼做,我只是很需要你

Ooh...

Guess I'd rather hurt than feel nothing at all
我想我寧願受到傷害也不要什麼感覺都沒有


It's a quarter after one I'm all alone and I need you now
一點一刻,當我獨自一人,此刻,我很需要你

And I said I wouldn't call but I'm a little drunk and I need you now
我說過不會給你打電話,但是我有點醉了,我現在需要你

And I don't know how I can do without I just need you now
我不知道除此之外還能怎麼做,我只是很需要你

I just need you now Oh baby I need you now
我只是很需要你,Oh…寶貝,我需要你

上一篇:想想也是

下一篇:幸福小女人

(悄悄話) 2010-03-17 22:35:25