2010-07-06 18:55:09mountain

兩難

This is to confirm our discussion yesterday that a 30-days notice was served for the termination of your employment contract with the Company.
 
 I am glad that you understood that it had been a very difficult decision to make.  Anyway, thank you for your contribution to the company in the past years.
 
共事45個月的人原來只需短短 數十字便可以結束
當事人又沒有我想像的難過
世事也許就如此
與其終究逃不了的我當日就少管閒事
時至今日想到頭爆破也不明白
您要裁員
我只是提出放無薪假期
竟然觸動起您退休的念頭還想到把業務賣給我
我到底講錯了什麼?
 
也許終究逃不了的
其實正是年頭感覺自己今年失業的預測
 
雖然我不懂得 您何以一定要這樣做
但我還是謝謝 您
從另一角度看 您也算是幫我吧
辭退和分手一樣
還是怎也開不了口!