2017-05-03 22:55:38涼魚

Simple Plan - This Song Saved My Life



I wanna (=want to) start by letting you know this

我想要開始讓你知道這件事

Because of you my life has a purpose

因為你的存在 我的人生才有了目標

You helped me be who I am today

今天,你幫助我找到自我

I see myself in every word you say

在你說得每字每句 我看見了我的存在

 

Sometimes it feels like nobody gets me

有時候 我感覺這世界遺棄我了

Trapped in a world where everyone hates me

我受困在一個大家都討厭我的世界

There's so much that I'm going through

在這裡我經歷過很多事情

I wouldn't be here if it wasn't for you

如果不是你 我就不會在這了

 

I was broken

我曾心碎

I was choking

我曾被壓迫的無法呼吸

I was lost

我曾迷失自我

This Song saved my life

但這首歌拯救了我的人生

I was bleeding stopped believing

我的心也曾淌血 不再相信所有

Could have died

幾乎就要死掉

This song saved my life

但這首歌拯救了我的人生

I was down

我曾跌落谷底(經歷人生低潮)

I was drowning

我曾在濁世中沉淪

But it came on just in time (剛剛好及時)

但這首歌及時出現

This song saved my life

它拯救了我的人生

 

Sometimes I feel like you've known me forever

有時候我覺得你永遠都了解我

You always know how to make me feel better

你總是知道讓我怎的心情變好

Because of you my dad and me are so much closer than we used to be

因為你 我和我父親的關係變得比過去更加親近

You're my escape when I'm stuck in a small town

當我被困在心中的陰暗角落 是你助我逃脫

I turn you up whenever I feel down

無論我在何時遇到挫折 你總是及時出現

You let me know like no one else

你讓我知道每個人都是獨一無二的

That it's ok to be myself

做自己沒什麼大不了的

 

I was broken

我曾心碎

I was choking

我曾被壓迫的無法呼吸

I was lost

我曾迷失自我

This Song saved my life

但這首歌拯救了我的人生

I was bleeding stopped believing

我的心也曾淌血 不再相信所有

Could have died

幾乎就要死掉

This song saved my life

但這首歌拯救了我的人生

I was down

我曾跌落谷底

I was drowning

我曾在濁世中沉淪

But it came on just in time

但這首歌及時出現

This song saved my life

它拯救了我的人生

 

You'll never know what it means to me

你不會知道它對我的意義是多麼的重要

That I'm not alone

我不再孤單

That I'll never have to be

我不會再重蹈覆轍

 

I was broken

我曾心碎

I was choking

我曾被壓迫的無法呼吸

I was lost

我曾迷失自我

This Song saved my life

但這首歌拯救了我的人生

I was bleeding stopped believing

我的心也曾淌血 不再相信所有

Could have died

幾乎就要死掉

This song saved my life

但這首歌拯救了我的人生

I was down

我曾跌落谷底

I was drowning

我曾在濁世中沉淪

But it came on just in time

但這首歌及時出現

This song saved my life

它拯救了我的人生

 

My life

我的人生

My life

我的人生

(This song saved my life)

(這首歌拯救了我的人生)

 

My life

我的人生

My life

我的人生

(This song saved my life)

(這首歌拯救了我的人生)

My life

我的人生

My life

我的人生

(This song saved my life)

(這首歌拯救了我的人生)

My life

我的人生

My life

我的人生

This song saved my life

這首歌拯救了我的人生