2012-03-10 06:56:11Yeux d'Araignée

達米安提著舊箱子來找我吃飯

看到這標題應該很不知所云吧

但我自己卻很得意可以取這樣的標題(笑)



其實是繼上次達米安 \\吃飯

第二篇又要介紹他某一首歌的文章

(題外話:為什麼上次標題有個"\\"呢?

不覺得,長得很像吃飯用的筷子嗎!?XD)



上次說到Damien Rice的名字裡有個米飯

這次要介紹(推薦?說真的,我真不知道有誰會經過我這默默的文字部落格)

他的另一首非常好聽的歌,也是我好久以前就想寫在這裡

除了The 
blower's daughter 裡有女聲以外

這一首Older chests也同樣的加上了女聲在旁邊陪襯

我真的越來越喜歡這種搭配了

(看來要好好物色一下可以跟我搭配的會彈吉他的男聲...?)

可能小時候合音角色的聲線唱太多了吧,

總覺得還是在後面當陪襯的聲音比較適合我的表演個性,

不用站在最前方,只要舒服的在旁邊襯著主唱就好

所以一聽到這種女合聲的搭配,整個就得到很大的共鳴。


先來看一下歌詞聽歌吧!




Older chests reveal themselves
Like a crack in a wall
Starting small, and grow in time
And we all seem to need the help
Of someone else
To mend that shelf
of too many books
Read me your favourite line

Papa went to other lands
And he found someone who understands
The ticking, and the western man's need to cry
He came back the other day, yeah you know
Some things in life may change
And some things
They stay the same

Like time, there's always time
On my mind
So pass me by, I'll be fine
Just give me time

Older gents sit on the fence
With their cap in hand
Looking grand
They watch their city change
Children scream, or so it seems,
Louder than before
Out of doors, into stores with bigger names
Mama tried to wash their faces
But these kids they lost their graces
And daddy lost at the races too many times

She broke down the other day, yeah you know
Some things in life may change
And some things they stay the same

Like time, time, there's always time
On my mind
So pass me by, I'll be fine
Just give me time,
Time, there's always time
On my mind
Pass me by, I'll be fine
Just give me time

--------------------------------------------------------------------

我想,

這可能會是我年長一點的時候,可以做的一種表演形式和曲風吧

完全的自溺在自己的聲音和創作。

(為什麼現在不行呢?因為現在的我還不夠有自信可以自溺...)

"Just give me time..."

我也希望有一天可以製造一個屬於自己音樂的天堂

就像他們的音樂世界一樣,

可以感染和感動別人。






Lisa Hannigan and Damien Rice