2006-12-15 11:01:38Irene

my wedding - reception

他們那一天準備的 Apple pie martini 實在是太好喝了
剛開始我還問他們是不是typo
是apple martini or apple PIE martini
事實證明:apple pie martini kicked ass!!!!
我整天大概喝了有10 杯吧

其實當天我真的也沒注意到花到底有多好看
在上了第一道前菜
我一直覺得,為什麼大家都在吃飯啊?
而且怎麼那麼安靜啊?
感覺我在切蝦子的時候大家都聽的到
其實我們都知道我們hired 的 band 超讚
所以剛開始安安靜靜覺得很奇怪
(btw, unlike the reception setup in Taiwan, Fred and I were sitting at the sweetheart table)
前菜也沒吃完,兩個人想說,好吧
那我們下去 break ice
結果,每一桌都聊很久,酒還沒敬三桌,
band 開始唱我們愛的歌
我根本也不想敬了
兩個人超有默契的邊走邊跳
直接跑去跳舞
現在想想覺得真的很好笑

我超into 那首歌的
結果當我回過身來,
才發現整個舞池已經塞滿人了
害我嚇一大跳他們都是什麼時候出現的
我只能說,我們真的 hired 對的band
they really worked the crowd!!!
Everyone was so happy with the band!
Even my mom danced with me!!!!!!!
而且,我還差點被我媽甩出去
所以趕快把我媽還給爸爸 :P
That’s really the sign that the band did a great job!!!

當然,穿插這很多的聊天
好多人過來我們的 sweetheart table跟我們敬酒
很多的跳舞
說實在,我們真的沒吃什麼東西
因為實在太 high 了
根本沒時間吃

在中場,突然間band 玩起這首歌
當第一個note 一響起
我們馬上很有默契的牽著手走到舞池中間

“These times are troubled and these times are good
And they’re always gonna be, they rise and they fall
We take ’em all the way that we should
Together you and me forsaking them all
Deep in the night and by the light of day
It always looks the same, true love always does
And here by your side, or a million miles away
Nothin’s ever gonna change the way that I feel,
The way it is, is the way that it was

When I said I do, I meant that I will ’til the end of all time
Be faithful and true, devoted to you
That’s what I had in mind when I said I do”


我只是緊緊的抱著baby
只覺得,全世界都在繞著我們轉
雖然眼睛一直是閉著的
可是我可以感覺到全部的人都在看我們

Well this old world keeps changin’, and the world stays the same
For all who came before, and it goes hand and hand
Only you and I can undo all that we became
That makes us so much more, than a woman and a man
And after everything that comes and goes around
Has only passed us by, here alone in our dreams
I know there’s a lonely heart in every lost and found
But forever you and I will be the ones
Who found out what forever means

When I said I do, I meant that I will ’til the end of all time
Be faithful and true, devoted to you
That’s what I had in mind when I said I do”

Truer than true, you know that I’ll always be there for you
That’s what I had in mind, that’s what I had in mind,
When I said I do”

可能是音樂的關係
可能也是歌詞
我只覺得
我們兩個人兩股氣
當場有一種愛到最高點的感覺
(實在是很不會表達)
真的,真的很不需要言語
我想在場的人應該都感受到我們有多麼愛對方


baby 2006-12-18 18:26:16

so sweet~~
期待妳回台灣喔

hsin 2006-12-16 20:51:37

小歐:
我終於看到你的正面了,
很美很美!
連紐約的夕陽與海景,都溶化在你們的幸福裡

vicky 2006-12-15 21:23:43

最最最幸福的小歐
到現在才看到你婚禮的照片
才感受到你的幸福甜蜜
天啊小歐...你是最漂亮的新娘子喔
年底的婚禮我一定要參加
我也要見證這場世紀浪漫跨國大婚禮
恭喜小歐.....