2007-05-28 16:26:21佐藤 凜

DN同人 Boyfriend (全)

這是國中的作品…(汗)
--------------




某天放學過後,傍晚,學校的屋頂,有個帶著眼鏡的男孩,坐在屋頂突出處悠悠唱著:
「I’m sorry for me buggin’ you sorry for being such a fool
God knows I’ve tried but I can’t let go I’m crazy ’bout you know who
I’m sorry for me needing you sorry girl that you don’t feel it too
I get the point, should be a man about it I’ve never been good at that - no no 
forgive me for being me I’ve tried to let go

Chorus:
I know you got a boyfriend - another man another guy by your side
someone who hopefully treats you right
but you don’t know how much I wish that I was
your boyfriend - that other guy the only one who’s allowed
in your room to lay in your arms at night
now you don’t know how much I wish that I was your boyfriend
I’m sorry for me wanting you sorry for not playing by the rules
but what would you do if you were in my shoes feeling lost and blue Mnn 
I’m sorry for me lovin’ you sorry for being such a fool
God knows I’ve tried but I can’t let go I’m crazy ’bout you know who

Chorus:
another man is by your side I hope he treats you right
I wish I was the only one to lay in your arms at night
well you can’t blame a guy for tryin’ now what else can I do
and how I wish that my prayers, thoughts and dreams would become reality」

-Boyfriend 摯愛
誰?是誰在唱歌?
大助在走回教室路上聽到了淡淡的歌聲,一個不仔細聽會聽不到的聲音,一個熟悉的聲音。
誰,會是誰呢?
大助忍不住好奇心,往頂樓走去。
「噠噠」的腳步聲顯示出這雙腳的主人是多麼想趕快知道是誰在唱歌。
輕輕的,大助打開了頂樓的門。
悄悄地,大助四處觀望著,尋找歌聲的主人。
他循著歌聲慢慢的走向那人……
「他」好像聽到了腳步聲,緩緩地轉頭看向大助,有些驚愕,「這麼晚了,你怎麼還沒回去呢,丹羽同學。」「他」語氣平穩的說著。
「我……我聽到了歌聲……」大助愣愣的看著「他」。
「哦?是嗎……我該回去了……」「他」轉移視線,起身就往頂樓唯一的門走去。
猛地,他發現他的手臂被大力的拉住,「……丹羽同學,放手好嗎?晚了,我該回去了。」他微微皺眉。
大助艱澀的吞了吞口水,開口:「日、日渡同學……」
「嗯?」日渡挑了挑眉,示意他繼續說下去。
大助沒說話,他只是直直的盯著日渡,眼光有些熱切,四目相交。
「伶……」
日渡呆呆地看著大助。
大助以迅雷不及掩耳的速度在日渡的唇上偷得一吻,他的額頭抵著他的,「伶……下次……再唱給我聽吧……」

很抱歉我對妳如此迷戀,很抱歉我像個傻子一樣,
我努力的想放棄卻做不到,因為妳是如此的令我迷戀。
很抱歉我是如此的需要妳,但妳並沒有同樣的感受,
我知道該怎麼做,但是我卻做不到,原諒我如此執著,
我已試著讓自己解脫。

知道你已心有所屬,他陪伴在你身旁,
給你真心寵愛,但你可知道-我有多麼希望成為你的摯愛,
這唯一的願望誰能允許,在夜裡與你相依偎,
你不知道我多麼希望成為你的摯愛,我為對你的守候感到抱歉,
很抱歉我違反了遊戲規則,但,如果你是我,你會怎麼做?
感到無盡的失落與沮喪,很抱歉我是如此的愛你,
很抱歉我像個傻子一樣,我努力的想放棄卻做不到,
因為你是如此的令我著迷。

你已心有所屬,希望他真心待你,
還是希望我是唯一的那一個-可以與你相守的人,
別責怪我的天真,我不知道此刻還能做些什麼,
只是希望我的祈禱、夢想-能夠實現。
-Boyfriend 摯愛(中文歌詞)

我實現了,那你呢?

(完)