2010-07-21 23:24:27MARVIN WU

END OF THE WORLD│MATT ALBER




最近迷上聽這張專輯Hide Nothing,這個歌手Matt Alber經朋友介紹,第一次認識,但其中這首End Of The World,讓我百聽不厭﹔上網找到原文歌詞,還把它中文翻譯出來,表示我對這首衷心的喜愛。

End Of The World是首悲傷的小品,而MV最後卻讓人感到溫馨,Matt Alber是個同志歌手,也許這首唱出了他自己的心聲,格外讓人感動。

我說,悲傷的歌,如果好聽,一輩子都會記得。
End Of The World就是其中一首。



End Of The World By Matt Alber


I don’t want to ride this roller coaster  我不想坐這趟雲霄飛車
I think I want to get off
 我想我應該離開
But they buckled me down 
但他們把我環扣起來
Like it’s the end of the world 
就像世界末日一般
If you don’t want to have this conversation 
如果你不想加入這場對話
Then you better get out
 你最好離開
Cause we’re climbing to our death 
因為我們將登高至死
At least that’s what they want you to think 
至少他們希望你是這樣想的
Just in case we jump the track  
我們可以跳車
I have a confession to make
 可我有懺悔需要告白
It’s something like a cork screw  
就像某個揮之不去的螺旋

I don’t wanna fall, I don’t wanna fly 
我不想陷入 我不想飛翔
I don’t wanna be dangled over
 我不想獨自擺蕩
The edge of a dying romance
 成為逝去愛情的邊緣人
But I don’t wanna stop
 但我不想停止
I don’t wanna lie
 我不想撒謊
I don’t wanna believe it’s over 
我不相信這一切已經結束
I just wanna stay with you tonight 
我只想今夜停留在你身旁

I didn’t mean to scream out quite so loudly 
我不是哭喊直到靜默的人
When we screeched to a halt
 當我們暫停呼喊
I’m just never prepared
 我只是從不準備接受
For the end of the ride
 當旅途宣告終結
Maybe we should get on something simpler 
也許彼此應該讓事情簡單化
Like a giant balloon
 像個巨大氣球
But I’ve got two tickets left, and so do you
 但我卻有了兩張離開的票根 而你也是
Instead of giving them away to some stranger
 好代替給那些離開的陌生人
Let’s make them count, come on
 就讓我們計算他們
Let’s get back in line again and ride the big one  

讓我們重新回到那旅程  去向一個更大的國度


Don’t you want to fall, don’t you want to fly  
難道你不想墜入 不想飛翔
Don’t you want to be dangled over
 難道你不想結束擺蕩
The edge of this aching romance
 這心碎愛情的邊緣人
If it’s gonna end, then I wanna know
 如果這是結束 我想知道
That we squeezed out every moment
 我們擠出的每個瞬間
But if there’s nothing left can you tell me why
 但如果此時沒有任何事物可以向我們解釋
That it is you’re holding onto me
 當你擁抱我
Like it’s the end of the world
 就像世界末日

Matt Alber官網 

end of the world MV