2010-06-05 00:18:52對對

_。內湖高中第二十屆應屆畢業生畢業典禮。_

Before leaving this hall and officially putting an end to your high school life, look around you and remember this moment.

  台北市立內湖高級中學第二十屆應屆畢業生畢業典禮

再見說的溫柔 心中卻洶湧

Remember these dear faces, who have laughed with you, cried with you, helped you, and supported you along the way.

  親愛的最親愛的,我記住了,永遠記住了

我偷過你的心,我知道

  你偷過我的心,你知道,我知道

在你天真的密室微軟的心扉後青春期的詩,你是一首最難軋下的詩韻

我們這樣忉忉怛怛 叨你如一隻貓 

易逆的毛,我們摩娑

  牽著一起跳舞吧

  你的淚 滴 答 滴 答

  舞出我們不捨的小碎步

生命中都需要這樣的朋友

無條件的付出所有

多慶幸你和我

  三百六十五天,每天每天,也只有你了哪

Keep all these in your memory, because soon you will drift apart.

我終生所牽掛的人啊 曲終人散後

不管我是要哭泣著 或是微笑著與你道別 

我都會慶幸曾與你同台

  更慶幸我們深深愛過

  愛到離別前一秒

讓我與你握別  

Now that you are standing on the threshold of your adult life, I dare tou to DREAM BIG.

再輕輕抽出我的手

Discover who you are, because your vision will become clear only when you look into your own heart.

Remember: this is your life; this is your dream.

  以後,要對自己好一點呵

知道思念從此生根

  長成回憶裡緊繫在小指的紅線

我說:你真的偷偷,偷過我的心

  你知道,我知道

還要說:無比陳腔濫調 無盡的一句

我愛你 我愛你 我愛你 我愛你 我愛你 我愛你 我愛你......

重複播放

  是我最後一次在你耳邊唱歌了吧

  是我最後一次跟你揮手的吧

渡口旁找不到一朵可以相送的花 就把祝福別在襟上吧

而明日 明日又隔天涯

Time to move on.

The world is waiting for you.

  My dearest friend,

FAREWELL!