2014-07-08 01:24:45海豚

公民宣誓

(忘了把文章發放,今天才發現)

又一年了。不得不再次驚嘆時光飛逝。。。……2014 Q1 過了。要是你問我對上一次更新網誌是什麼時候,我感覺最多三個月前罷。。。又。。一。。年。。我還是一樣的每天帶孩子。心情還是可以的,只是每天都''剛剛好,一點''也沒有剩,匆匆睡了,起來又是忙碌的一天。不過,我生怕孩子長得快,想著他們大了就各自精彩。。。我還是捉緊著每天,喜歡看見他們的笑臉,也珍惜不用上班的日子。

 20 日,即來美後的第四年,我通過了公民申請及有關的面試,馬上就被安排出席公民宣誓典禮,禮成。。。就這樣成了正式的美利堅人。我並不像席上一些排除萬難的新移民般,非常高興。。也未有如自己想像般的憂鬱神傷。只是一面聽著台上的講話和歌聲,一面有很多心中的想法。需要點時間適應。聽著台上描述公民的權利,我心中不禁有點受寵若驚,真的嗎?我就來了這片地才四年多,可以選總統了,真夠了不起; 如果這投票的權利放在香港,感受可會更深。是由今天起就要培養出這裡是我家的投入感吧? 現在我還是會說我是香港人。。




公民宣誓

Oath as below:

I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty, of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the Armed Forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely, without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God."