2007-04-11 00:22:32莫尼

《星光伴我心》 Cinema Paradiso

早前有7折所以買咗個Collector Set,其實之前都唔肯定要唔要買(至少我之前揀咗《兩生花》),N年前喺國際台睇過,唔明佢講乜,亦唔覺得有幾好睇。至於今次買,主要係唔想嘥咗張Coupon,而買Collector Set,係因為而家租碟都會租到,不如要租唔到嘅版本。至於真正揀呢套片原因,除咗係自己好想睇啲未有之外,不外乎又係我嘅外語片啟蒙老師阿鏵(算唔算呢,始終真正令我開始去睇去揾嘅係奇斯洛夫斯基)。阿鏵第一張請我畫嘅劇照,就係呢套。

我睇咗Director Cut, 所以未知同上世紀80、90年代放映版差距喺邊。遲下先再睇另外個版本。

故事講述二次大戰後意大利西西里一個小鎮,去戲院睇戲係當時好多人唯一娛樂;戲院有如教會,所放映嘅戲,冇任何大胆鏡頭,就連錫面珠登戲都會被删。小孩Toto跟電影放映師Alfredo,因為對電影熱愛而結下有如父子一樣嘅友情。Alfredo教年幼嘅Toto去操作放映機,包括剪接技巧,同時亦不時提醒Toto佢嘅人生唔係只係操作放映機。一次意外火災,Alfredo成為盲俠,行動亦不便,Toto成為新戲院嘅放映師,由於新經營者已經唔係神父,電影尺度自然放寬。

Toto長大後,繼續做放映師,亦有自己拍短片。遇上一見鍾情嘅Elena,但遭對方父母阻撓,Toto又要服兵役,加埋啲鹽呀醋呀,兩人分開又無法聯絡。Toto心灰意冷,Alfredo就叫Toto要永遠離開家鄉,發生任何事都唔好返來。

Toto一去30年,成為咗一個成功嘅電影人,因為Alfredo過世而重回家鄉。後來遇上一個同Elena一樣嘅女仔,得知Elena同佢一個舊友結婚生子。二人雖再相逢,但一切已成往事。最後,影片以Alfredo送Toto嘅一份禮物作結。一切,都係電影之愛。